پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده
سرخط خبرها

نامه خاتمی به دبیرکل سازمان ملل درباره فلسطین

  • کد خبر: ۱۹۲۹۹۴
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
نامه خاتمی به دبیرکل سازمان ملل درباره فلسطین
سید محمد خاتمی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، خواستار قطع فوری حملات اسرائیل و آتش بس فوری در غزه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدخاتمی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار قطع فوری حملات و آتش‌بس فوری و تمهید شرایط برداشتن گام‌های عملی به سوی صلح شد.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

عالیجناب آنتونیو گوترش
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با احترام

فاجعه بزرگ انسانی که این روزها در غزه شکل گرفته است، جلوه ای دیگر از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم فلسطین و اعمال صریح زور علیه صاحبان اصلی سرزمین‌های اشغال شده توسط حاکمان اسرائیلی است.

این روزها مستمراً نه تنها زنان و مردان بی‌گناه و جوانان و کودکان بی‌پناه از سوی این قدرت جبّار به خاک و خون کشیده می‌شوند، بلکه بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و درمانی و امداد رسانی، مسجدها و کلیساها نیز از حمله‌های وحشیانه و ویرانگر در امان نیستند.

اقدامات اسرائیل نقض بدیهی‌ترین قوانین جنگ و مبانی حقوق بین الملل بشردوستانه و مصداق آشکار جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و پاکسازی قومی است.

آقای دبیر کل!

رهبران اسرائیل در همین شرایط نگران‌کننده با بی‌پروایی به برخوردهای نژادپرستانه خود در برابر قربانیان فلسطینی افتخار می‌کنند. آنان نه به قطعنامه‌های مصوب در سازمان ملل متحد خود را متعهد می‌دانند و نه حتی پایبند به پیمان‌های نابرابری هستند که با رهبران فلسطین امضا کرده‌اند. هر روز جنایتی علیه یک ملت آواره از سوی آنان در حال وقوع است و سرزمین‌های اندک نیز در حال تصاحب و تاراج توسط آنان است. چنین اقدامات غیرقانونی با این هدف صورت می گیرد که حق مردم فلسطین برای داشتن یک کشور آزاد و مستقل را تضییع کند.

با تشکر از موضع‌گیری شجاعانه‌ اخیرتان در برابر این فاجعه جهانی، انتظار دارم که بنا به مسئولیت سنگینی که از سوی ملت‌ها به عهده‌تان گذاشته شده است، همت و تلاش عملی خود را برای تحقق فوری امور زیر به‌کار گیرید:

۱- قطع فوری حملات علیه مردم مظلوم غزه و دیگر سرزمین‌ها و آتش‌بس بسیار سریع و جلوگیری از تداوم این فاجعه انسانی.
۲- فراهم آوردن امکان دسترسی سریع و کافی به ابتدایی‌ترین امکانات زندگی برای مردم داغ‌دار و آسیب‌دیده غزه.
۳- تمهید زمینه برای برداشتن گامی عملی به سوی صلح عادلانه و تأمین حقوق پایمال شده فلسطینیان از طریق الزام به اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت و مصوبه‌های سازمان ملل متحد؛ فرایندی که مرتبا از سوی اسرائیل نقض شده و مورد بی اعتنایی قرار گرفته است.
۴- فراهم آوردن مقدمات محاکمه و برخورد جدی با عاملان جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و جنایات جنگی.

موفقیت شما و سازمان ملل متحد را در ایفای این نقش تاریخی، اخلاقی و حقوقی آرزو دارم.

با احترام مجدد
سیّد محمّد خاتمی

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->